Published 12 χρόνια πριν in Rock

ΟΤΑΝ ΠΑΙΖΕΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ

  • 145
  • 0
  • 0
  • 0
  • 3
  • 0

Στίχοι

										ΟΤΑΝ ΠΑΙΖΕΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ

Εισαγωγική   ρυθμική άσκηση εγρήγορσης

Τα παιδιά κινούνται στο χώρο, ενώ ο εμψυχωτής 
παίζει με το ταμπουρίνο 
το ρυθμικό σχήμα:  ♪-♪   ♪-♪   ♪-♪   ♪-۶
Αφού αυτό ακουστεί τέσσερις φορές, του βάζει 
και λόγια (απαγγελία):
     
      όταν - παίζει η - μουσι  - κή   ۶
    [ ένα  - δύ ο     - τρί α  - τέσ (εν)]
      πάω - βόλτα ε - δώ και - κεί   ۶
    [ ένα - δύ ο    - τρί α  - τέσ (εν)]
     όταν - πάψει η - μουσι-κή    ۶ 
    [ ένα - δύ ο    - τρία - τέσ (εν)]
      εκτε - λώ την – ε  ντο- λή     ۶
    [ ένα  - δύ ο   - τρί α - τέσ   (εν)]

Στο σημείο αυτό ο εμψυχωτής δίνει μία εντολή 
(π.χ. ακίνητοι, ακουμπήστε κάτι πράσινο, 
σταθείτε στο ένα πόδι,  ακουμπήστε ένα παπούτσι, 
ακουμπήστε το πάτωμα κ.ά.) 
Αυτή η άσκηση αρέσει πολύ στα παιδιά 
και δεν κουράζει όσες φορές κι αν επαναληφθεί, 
αρκεί οι "διαταγές" να είναι 
κλιμακούμενης δυσκολίας και ευρηματικότητας, 
π.χ. πιάνουμε ένα αυτί και (αμέσως μετά) 
πιάνουμε ένα αυτί αλλά όχι το δικό μας, 
ή ακουμπάμε κάποιον στην πλάτη και(αμέσως μετά) 
ακουμπάμε κάποιον με την πλάτη μας και 
(δυσκολότερο)  ακουμπάμε με κάποιον πλάτη με πλάτη. 
Τα παιδιά διασκεδάζουν αφάνταστα 
με διαταγές αστείες όπως: 
ακούμπησε με κάποιον μύτη με μύτη ή ποπό  με ποπό. 
Στην εξέλιξη της αυτή η άσκηση μπορεί να δώσει 
εκπληκτικά αποτελέσματα 
(όχι κατ’ ανάγκη στα πρώτα μαθήματα) 
Μπορεί π.χ. η ομάδα να εκτελεί εντολές όπως: 
"γίνετε ζευγάρια" και μετά "αλλάξτε ταίρι" 
ή ακόμα "κάντε ένα κύκλο" 
και μετά "περπατήστε στον κύκλο".
Σημείωση: Είναι εντυπωσιακό το ότι 
ο εμψυχωτής μπορεί 
να διδάξει όλες τις βασικές έννοιες, 
εξελίσσοντας 
το ίδιο ρυθμικό (και αργότερα  μελωδικό) μοτίβο. 
Ξεκινώντας π.χ. από το μοτίβο αυτής της άσκησης 
μπορούμε να διδάξουμε τις παύσεις, 
αρχίζοντας από την  παύση ολοκλήρου: 
όταν η ομάδα έχει φτάσει στο επίπεδο 
να βαδίζει στον κύκλο 
με βήματα αξίας τέταρτου, 
εκτελούμε την άσκηση 
με τους εξής στίχους:
        τό  ρυ/θμό μου /έ-χω / ۶-  τον 
         ή-χο /τον προ/σέ-χω / ۶-  κι ό-
        τάν ο / ή-χος /πά-ψει/ ۶-  ε-
         γώ θα/ κά-νω /παύ-ση/ ۶-  και 
Η ομάδα ακινητοποιείται και μετρά 
ψιθυριστά ένα μέτρο. 
Στο τελευταίο  όγδοο του κενού μέτρου, 
ο εμψυχωτής δίνει το σήμα να ξεκινήσουμε 
και πάλι με ένα   "και!" 
Σταδιακά μπορεί να φτάσει μέχρι τη διδασκαλία 
της παύσης όγδοου (όπου ۶ = παύση ογδόου).									

3 comments

  • Adoletes

    Καλοί μου φίλοι, εύχομαι καλή Ανάσταση με υγεία και πάντα διάθεση για προσφορά.

    1402653618
  • kleisto parathyro

    ειδα το προγραμμα σας και ολα τα νησιά του αιγαιου ναναι εκει. Σας ευχομαι καθε επιτυχία. Να ομολογήσω οτι ζηλευω που δεν ειμαι εκεί. σας χαιρετώ όλους/ες σας.

    1330664492
  • D-ΣυνεργAsimos

    το οτι μπορεις μονος σου "δασκαλακο" το γνωριζω (οπως και πολλοι αλλοι το γνωριζουν) και το αποδεικνυεις συνεχως... ακαταπαυστα και ακαματα... αν (πρωτα ο Θεος) κατεβω στη μυτηληνη το καλοκαιρι... και αν συνεχιζονται τα σεμιναρια και στη θερινη περιοδο... θα ηταν τιμη μου να μου δινοταν η ευκαιρια να παρακολουθουσα εστω ενα!!! επισης εκπληκτικες οι Fhoto (ζωγραφιες) των παιδιων! εχουν φαντασια οι μαθητες σου! τα ευσημα μου σ' αυτα τα υπεροχα παιδια! ειστε ολοι σας μια υπεροχη παρεα! τα σεβη μου στο λειτουργημα των αει παιδων!

    1542235558
:
/ :

Queue

Clear