Published 13 χρόνια πριν in Rock

Ο Δεύτερος Δράκος και η Ηχώ - (ή Μουγκόσουτ)

  • 395
  • 0
  • 0
  • 0
  • 2
  • 0

Στίχοι

										Είναι μια άσκηση-παιχνίδι μέσα από την οποία: 
1.Επιτυγχάνεται η συσπείρωση της ομάδας και 
αναπτύσσεται η αλληλεγγύη μεταξύ των μελών της. 
2.Γίνεται μια πρώτη γνωριμία με τα κρουστά. 
3.Γίνεται μία πρώτη επαφή με το οστινάτο. 
4.Γίνεται η εκμάθηση του πρώτου τραγουδιού 
της ομάδας, που μπορεί παράλληλα 
να το συνοδεύει με κρουστά. 
Για όλους αυτούς τους λόγους, η άσκηση, 
μπορεί να δοκιμαστεί σε μία από τις πρώτες 
συναντήσεις της ομάδας. Προτείνονται δύο 
παραλλαγές ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών. 
ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ: Αριθμός παιδιών 6-10.
Χώρος: Η αίθουσα κενή, χωρισμένη στα δύο από 
επίμηκες κομμάτι φόδρας χρώματος γαλάζιου.
Υλικά: Ζεύγη κρουστών (1. Ταμπουρίνο 
2. Ντέφι 3. Μαράκες 4. Ξύλο της βροχής 
5. Καστανιέτα (μονή) 6. Μπογκάκι 
7. Κουδουνάκια 8. Τουμπελέκι     9. Κύμβαλα 
10. Τρίγωνο 11. Ξύστρα 12. Ξυλάκια) 
ίσα με τον αριθμό των παιδιών, τοποθετημένα 
χωριστά σε δύο τσουβάλια, το ένα σκούρο 
και το άλλο ανοιχτόχρωμο. 
Σημ.: Τα όργανα έχουν αυτοκόλλητα με το όνομα 
τους, απ’ όπου τα διαβάζει ο δράκος όταν τα 
«κατάσχει» κι έτσι τα μαθαίνουμε κι εμείς. 
Οι συνθήκες: Ο δάσκαλος εξηγεί στα παιδιά, 
πριν αρχίσει να παίζει την ιστορία, 
τις "συνθήκες" της, σύμφωνα με τις οποίες, 
ο ίδιος είναι ο Δράκος του κάστρου της Σιωπής
 (το μισό δωμάτιο) προτείνοντας και διάφορα 
ονόματα, όπως π.χ. Μουγκοσούτ, Σιωπάξ, 
Σκασμουδόν κι άλλα και ζητά από τα παιδιά 
να διαλέξουν ένα. 
Το άλλο μισό δωμάτιο είναι η χώρα 
της πριγκίπισσας Ηχώς. Στη μέση τρέχει ένα 
ποτάμι που δεν μπορεί κανείς να το διαβεί εκτός... 
Σημ. Όταν αρχίζει η ιστορία τα παιδιά 
βρίσκονται στη χώρα της Ηχώς.
 Μετά την παρουσίαση του χώρου και των συνθηκών,
 η Ηχώ μοιράζει τα όργανα στα παιδιά 
(διαφορετικό στο καθένα) 
και μετά παίρνοντας ένα ένα τα όργανα απ' το άλλο 
τσουβάλι, παροτρύνει με νοήματα το παιδί
που κρατά το ίδιο όργανο μ’ εκείνη να παίξει κάτι 
κι εκείνη  το μιμείται. Αρχίζει έτσι το παιχνίδι 
της ηχώς που είναι και το θέμα της άσκησης. Όταν 
το παραμύθι ζωντανεύει στην τάξη ως άσκηση 
ο εμψυχωτής έχει τριπλό ρόλο 
1. αφηγητής που εκθέτει έτσι και τις συνθήκες 
2.Δράκος
3. Ηχώ. 
Όταν παρουσιάζεται ως δρώμενο τους δυο ρόλους 
τους παίρνουν παιδιά και ο εμψυχωτής κρατά 
μόνο το ρόλο του Δράκου.
ΑΦΗΓΗΣΗ
Κάποτε ζούσε ένας δράκος που μισούσε τους ήχους. 
Δεν τους άντεχε καθόλου. Όταν άκουγε ήχους, τους 
άρπαζε και τους φυλάκιζε στο Κάστρο του. 
(Κάθε παιδί που μιλά ή παίζει το οργανάκι του, 
συλλαμβάνεται και φυλακίζεται στο Κάστρο της 
Σιωπής. Αυτό γίνεται ώσπου να συλληφθούν όλα τα 
παιδιά. Όταν αυτή η διαδικασία γίνεται με παιγνιώδη 
διάθεση τα παιδιά προκαλούν τη σύλληψη τους). 
Έτσι κατάφερε να φυλακίσει όλους τους ήχους 
και όλα τα παιδιά και να επιβάλλει την κόρη του, 
τη Σιωπή, παντού. Κι έπεσε ήσυχος  για ύπνο.
 Η καημενούλα πριγκίπισσα Ηχώ, έχασε τους 
αγαπημένους τους ήχους και τριγύριζε στον 
κόσμο βουβή. Γιατί, όπως όλοι ξέρουμε, η Ηχώ 
είναι πολύ παιχνιδιάρα. Ποτέ δεν μιλά πρώτη, 
αλλά τρελαίνεται να ξαναλέει ότι ακριβώς ακούει. 
Και πως να παίξει τώρα τ' αγαπημένο της παιχνίδι, 
αφού δεν ακουγόταν πια τίποτα; Αποφάσισε λοιπόν 
να ελευθερώσει τα παιδιά με τη βοήθεια των ήχων. 
(Η δράση γίνεται ταυτόχρονα με την αφήγηση.
 Η Ηχώ ανοίγει το ανοιχτόχρωμο τσουβάλι και βγάζει 
ένα ένα τα κρουστά και με αυτά, βοηθά τα παιδιά 
να δραπετεύσουν. Κάθε παιδί δραπετεύει όταν η Ηχώ 
του προτείνει το  οργανάκι που κρατούσε στο ξεκίνημα).  
Αφού ελευθερώθηκαν όλα, αποφάσισαν, 
όταν ξυπνήσει ο δράκος, να του δώσουν ένα μάθημα, 
που θα το θυμόταν σε όλη του τη ζωή. 
(Η Ηχώ  παροτρύνει χαμηλόφωνα τα παιδιά να μιμούνται 
ότι λέει και ότι κάνει ο Μουγκόσουτ. Από δω και μπρος 
η αφήγηση δίνει τη θέση της στη δράση). 
Και να που ο δράκος ξυπνάει. 
-Ααααχ, κάνει τεντώνοντας το μεγάλο σώμα του. 
-Αααχ, ακούει από πολλές παιδικές φωνές μαζί. 
Δεν πολυδίνει σημασία και ξανατεντώνεται. 
-Ααααχ...! 
-Ααααχ! ξανακούγονται οι φωνές των παιδιών. 
Όχι, δεν τον γέλασαν τ'  αυτιά του. 
Κοιτάζει με απορία γύρω του.
-Μα τι συμβαίνει; αναρωτιέται δυνατά. 
-Μα τι συμβαίνει, φωνάζουν όλα τα παιδιά μαζί. 
Πετάγεται πάνω θυμωμένος. 
-Τι γίνεται εδώ; Φωνάζει. 
-Τι γίνεται εδώ; απαντούν τα παιδιά μ' ένα στόμα. 
(Επαφίεται στην κρίση του δασκάλου το πόσο θα κρατήσει 
ο διάλογος καθώς και το περιεχόμενο του και το πότε 
θα περάσει το παιχνίδι στα όργανα. Πάντως τα παιδιά 
διασκεδάζουν αφάνταστα σε αυτό το μέρος).  
Άστραψε και βρόντηξε ο καημένος ο δράκος, 
αλλά όχι μόνο δεν κατάφερε τίποτα, αλλά όσο 
πιο πολύ νεύριαζε, τόσο πιο αστείο γινόταν 
το παιχνίδι που είχαν σκαρώσει τα παιδιά. 
Φώναζε ας πούμε σκασμός και αμέσως 
άκουγε σκασμός! Και άφριζε απ'  τα νεύρα του. 
Κάποια στιγμή κατάλαβε ότι δεν βγάζει τίποτα με τις φωνές. 
Βρήκα τι θα κάνω, σκέφτηκε. Θα περάσω κρυφά το ποτάμι, 
από τη μυστική γέφυρα που ξέρω μόνο εγώ. 
Μόνο να μην πάρουν είδηση τα παλιόπαιδα 
και με διώξουν με τίποτα σιχαμερούς ήχους.
Δυστυχώς όμως γι αυτόν, τα παιδιά τον άκουσαν. 
Τον άφησαν να περάσει το ποτάμι και μετά, 
με τα οργανάκια τους, ξεσήκωσαν τέτοιο 
πανδαιμόνιο, που ο καημενούλης ξαναγύρισε 
κακήν κακώς στο Κάστρο. 
-Ώστε μου έκλεψαν και τους ήχους, σκέφτηκε 
κι άνοιξε το τσουβάλι με τα όργανα. Για να δω. 
Κι άρχισε δειλά δειλά να τα δοκιμάζει ένα ένα. 
(Ο δάσκαλος, αφού διαβάσει το όνομα του 
παίζει με κάθε κρουστό, το οστινάτο: 
    2/4 ||όγδοο-όγδοο | τέταρτο || (όπως: ε-κδρο-μή ) 
και κάθε φορά το παιδί που κρατά το ίδιο κρουστό, 
επαναλαμβάνει).
-Θεούλη μου, λέει τρομαγμένος ο καημένος 
ο δράκος κάθε φορά που του συμβαίνει αυτό. 
εγώ παίζω μια φορά και αυτό παίζει δυο.  
Είναι μαγεμένο! και πετάει το όργανο απ' τα χέρια του. 
Κι αυτή τη φορά τα παιδιά επαναλαμβάνουν τα λόγια του, 
βυθίζοντας τον σε μαύρη απελπισία. 
Δεν  του μένει πια άλλη λύση από το 
να συμφιλιωθεί μαζί τους. Έτσι τους προτείνει 
να τον δεχθούν στην παρέα τους κι εκείνος, 
για να τους δείξει πως έγινε καλός, να τους μάθει 
ένα τραγούδι. Το τραγούδι της Ηχώς.
 Τα παιδιά συμφωνούν με χαρά.! 
Και να δείτε πόσο εύκολο ήταν. 
Το μόνο που χρειαζόταν ήταν 
να επαναλαμβάνουν όσα έλεγε 
ο Μουγκόσουτ που τελικά δεν είχε και άσχημη φωνή. 
Σημ. Β΄ παραλλαγή ο αριθμός των παιδιών 
είναι από δέκα έως δεκάξι, μοιράζουμε 
ίδια όργανα ανά δυάδα παιδιών, 
για να μη γίνει κουραστικό το μέρος της μίμησης 
με τα όργανα. Κατά τα άλλα η άσκηση είναι ίδια.

Το τραγούδι της Ηχώς
ΔΡΑΚΟΣ                 ΠΑΙΔΙΑ
Ποιος μι-λά            Ποιος μι-λα
φα   ρε-ΡΕ              φα   ρε-ΡΕ
σαν μι-λώ              σαν μι-λώ
 σολ ρε-ΡΕ             σολ ρε-ΡΕ
και γε-λά             και γε-λά
 σολ λα-ΛΑ            σολ λα-ΛΑ
σαν γε-λώ             σαν γε-λώ.
 ντο ρε-ΡΕ            ντο ρε-ΡΕ
ΣΗΜ: φα ρε = όγδοα, ΡΕ= τέταρτο (τονισμένο).
           Β΄ Στροφή        Γ΄ Στροφή
Στις πλάγιες στις σπηλιές  Τι καλά που περνώ
ξαναλέει ότι λες.          με παρέα την Ηχώ.									

2 comments

  • boutzis gregor

    να τα καταφέρετε και να 'ρθείτε στη θεσ/νίκη, θα είναι μεγάλη μου χαρά να τα πούμε κι από κοντά!!!

    1261945981
  • Δημήτρης Αβυδηνός

    Πολύ τρυφερό και έξυπνο το ποίημα. Γοητευτική και η προσπάθεια που κάνετε εκεί με τα παιδιά. Μ' άρεσαν και τα Λαλεμιλιώτικα!

    1484742641
:
/ :

Queue

Clear